mandag 28. mai 2012

Ullpleddene er ferdig


Endelig er ullpleddene ferdig. Jeg startet på mitt første vevkurs i høst, og ble overtalt til å veve ullpledd av lykke-ullgarnet vårt. Jeg har blogget om arbeidet fra A til Å, og arbeidet med å sette opp veven, lage renning, tre veven osv er beskrevet i tidligere blogginlegg. Dette arbeidet tok like lang tid som kurset varte, og hele vårsemesteret har jeg brukt på å veve ferdig pleddene. Nå skal jeg sende dem til beredning, dvs til et sted hvor de børster det opp slik at det blir mykt og godt. Jeg er fortsatt full av forundring og facinasjon over at ulla fra lykke-sauene blir til dette flotte sluttresultatet.

Her vises det hvordan jeg i sluttenden av pleddet knyter en knute for at beretningskanten skal holde seg. Denne ekstra kanten er nødvendig når pleddet skal børstes i beredningsmaskinen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar